Dirk sluit het jaar 2020 met een goedgevulde prijzenkast af. In de kast staan de publieksprijs ‘Beste Supermarkt, 3 folderawards voor beste folder, beste online folder en overall winnaar, bij diverse AGF monitors van Foodpersonality kwam Dirk als goedkoopste uit de bus en Dirk heeft de beste kaasafdeling in de categorie zelfbediening. Hier komt nu voor het tweede jaar op rij de Industributie prijs voor beste discountformule bij.
In slechts 4 dagen tijd onderging DekaMarkt Epe Hoge Weerd een flinke metamorfose. Vanaf gisterenochtend komt de geur van versgebakken broodjes je tegemoet als je de vernieuwde winkel binnenloopt. Tijdens de korte verbouwing werd er namelijk een bakkerij afdeling toegevoegd waar de hele dag door verse broodjes worden gebakken. Verder kreeg de winkel nieuwe stellingen en nieuwe meubels voor de groente- en fruitproducten.
Vanaf zondag 15 november verkoopt Dirk exclusief het Jolly Jungle assortiment van presentatrice Nicolette Kluijver. Deze vrolijke baby- en kindercollectie bestaat uit knuffels, rugtassen, kledingsets, hydrofiel doeken, pyjama’s en nog veel meer. Uiteraard voor een betaalbare prijs, passend bij Dirk.
Lees verderRuim 4 jaar na het afbranden van het winkelpand keert Dirk terug op zijn oude plek. Vanochtend opende supermarktmanager Johan van der Tas trots de deuren van zijn nieuwe pand op de Hyacintenstraat. Een bijzonder moment!
Voor het tweede jaar op rij mag Dirk zich de ‘Beste supermarkt van Nederland’ noemen. Ruim 240.000 consumenten brachten hun stem uit op bijna 500 retailers tijdens de ABN AMRO Retailer of the Year verkiezingen. In de categorie Supermarkten stemden de meeste consumenten op Dirk en hierdoor mag Dirk de felbegeerde publieksprijs toevoegen aan zijn prijzenkast.
Een fles zonnebloemolie, een pak pasta, een pak rijst, een blik kapucijners of een blik tomatensoep extra bij de wekelijkse boodschappen. Een kleine moeite, maar een grote steun in de rug voor de voedselbank en haar klanten. Supermarktketen Dirk van den Broek roept zijn klanten op om een boodschapje extra te doen. Dit is hard nodig, want de voedselbank verwacht, naast de groei sinds de corona crisis, een forse toename van klanten de komende tijd.
Begin november van dit jaar opent Dirk een vestiging in het winkelcentrum Triade in Assen, gevolgd door een gloednieuwe Dirk op het Willinkplein in Emmen. Hiermee komt de teller op 125 vestigingen. Een mijlpaal voor de supermarktketen.
Slechts een aantal meters van de oude locatie opende Dirk vanochtend zijn nieuwe winkel in winkelcentrum Winkelhof in Leiderdorp. Met 1,5 keer zoveel vloeroppervlakte is de supermarkt ruim opgezet en vind je hier nu een nieuw toegevoegde borrelshop (slijterij afdeling) en scan & go. Een echte eyecatcher zijn de nieuwe stellingen. Die van de tapas bijvoorbeeld bevat kaas, noten, olijven, tapas en aanverwante producten, allemaal overzichtelijk bij elkaar.
Afgelopen zaterdag fietsten 45 medewerkers van Dirk van den Broek zich flink in het zweet in het Topsportcentrum Rotterdam. Drie uur lang spinden zij om de realisatie van het Kinderhersencentrum in het Erasmus MC-Sophia Kinderziekenhuis mogelijk te maken. In totaal haalden zij gezamenlijk 10.000 euro op voor het goede doel.
Deze week heeft Radio 538 één missie: zoveel mogelijk geld voor voedselpakketten ophalen voor de voedselbank. Ook Dirk zet de voedselbank in het zonnetje. De jaarlijkse statiegeldinzamelingsactie vindt weer plaats en de supermarktketen doneert 50.000 euro aan Missie 538.
In het voormalige pand van Marqt opende Dirk gisterenochtend een bijzondere winkel. Op een beperkt vloeroppervlak biedt de winkelketen een complete supermarkt aan. Naast het reguliere assortiment focust Dirk ook op de gemaksklant met verse sappen, pizza’s en maaltijdsalades.
Vanaf vanochtend fleurt een nieuwe kleur de straten van Assen op: rood! Nieuwkomer Dirk van den Broek opende namelijk een supermarkt in winkelcentrum Triade en zet hiermee zijn eerste stap in de provincie Drenthe. De rode tas hoort vanaf nu bij het straatbeeld.
Lees verderDe broccoli, bloemkool, appels en mandarijnen stralen je tegemoet als je binnenkomt in de vernieuwde Dirk in winkelcentrum Hoogvliet. Gisteren heropende de supermarkt na een flinke verbouwing: de lay-out van de winkel is aangepast, waardoor je nu binnenkomt op de groente- en fruitafdeling. De winkel is daarnaast voorzien van nieuwe stellingen en het magazijn is naar beneden verplaatst, waardoor de winkel net wat groter is geworden.
Voor het vierde achtereenvolgende jaar heeft Dirk de Award voor Beste folder supermarkten en slijterijen gewonnen. De Award voor de beste digitale folder ging ook naar Dirk, net als de prijs voor de overall winnaar van de Beste Folder Awards. Dit is maandag bekendgemaakt tijdens het evenement Catch the Shopper in Maarssen.
In de wijk Hillegersberg in Rotterdam opent Dirk eind dit jaar een nieuwe winkel. Hiermee komt het winkelbestand van Dirk op 126 winkels in 2020. Dit najaar opent Dirk namelijk ook 2 andere nieuwe winkels, Assen en Emmen.
Vandaag heeft De Telegraaf de verse gevulde koek van Dirk uitgeroepen tot de lekkerste gevulde koek.
Op de verpakking van alle kipvleeswaren in de supermarkten van Dirk van den Broek en DekaMarkt prijkt voortaan een ster. Een beter leven ster. Deze ster geeft aan dat het beter gesteld is met de leefomstandigheden van de dieren. Een mooie stap in de ambitie om het assortiment verder te verduurzamen.
Lees verderNa een verbouwing van 2 weken opende Dirk in Ter Aar zijn deuren weer. Een ware metamorfose vond plaats: nieuwe stellingen en meubels vol uitgekiend assortiment, scan & go, een nieuwe, frisse uitstraling en een aangepaste indeling waardoor er meer ruimte voor vers is. En toch alles nog steeds voor de vertrouwde lage Dirk prijs.
De in het voorjaar van 2020 door DekaMarkt georganiseerde spaaractie Race Blocks heeft de PromZ Premium Campagne 2020 gewonnen. De jury roemde de originaliteit van het promotionele product en de lef van DekaMarkt om deze premiumcampagne in coronatijd door te zetten, ondanks het feit dat de Formule 1 in Zandvoort dit jaar niet doorging. Peter van Gestel reikte namens de redactie van PromZ Magazine de prijs afgelopen donderdag uit aan Bas Snetselaar en Miklos Markovits van Interimage Global, de loyalty partner van DekaMarkt.
Sinds vanochtend profiteren de inwoners van Emmen van de laagste prijzen van Nederland. In het stadshart van Emmen nam Dirk zijn intrek in een spiksplinternieuw pand naast het overdekte winkelcentrum en Wildlands Adventure Zoo. Vorige week opende Dirk zijn eerste Drentse vestiging in Assen.
De afgelopen maanden werkte DekaMarkt aan de ontwikkeling van een geheel nieuw winkelbeeld. Vandaag opende de eerste pilotvestiging in Heemstede die volledig in het teken staat van het vieren van vakmanschap. Met de kernwaarden dagelijks inspirerend, verfrissend verantwoord en uitzonderlijk attent zet DekaMarkt een winkel neer die meer aansluit op de klantwensen van deze tijd: naast het ijzersterke aanbod in vlees, brood en groente & fruit is er meer aandacht voor gemak, logische shoppingroutes en een forse uitbreiding van het assortiment.
Op 14 september startte DekaMarkt een pilot met de zogenaamde Brood Box van Too Good To Go. Drie filialen van de supermarktformule boden dagelijks verschillende broodproducten van de dag ervoor aan via de app. In 4 weken tijd kochten klanten 300 Brood Boxen en bespaarden zo 750 kilo aan CO2 uitstoot. Een succes dat naar meer smaakt!
Vandaag viert DekaMarkt Haarlem Planetenlaan feest. De mijlpaal van 100.000 verkochte Magic Boxen is behaald. Uit handen van Wouter Hummel, formule manager bij DekaMarkt, en Falk Holtslag, Key Account Specialist bij Too Good To Go, ontving het filiaalteam dat zich bezig houdt met het samenstellen van de boxen een 1,5 meter lange broodplank. Een waardering voor al hun harde werk en tegelijkertijd de symbolische start van de pilot met de Brood Box.
In 2018 is Stichting Gildemeesters Bollenstreek gestart met het kunstproject ‘GIANT TULIP BULBS’. Van Leiden tot aan Haarlem worden 80 Reuzenbollen geplaatst. Tientallen kunstenaars uit de bollenstreek gaan deze bollen beschilderen. Dirk heeft een van deze bollen geadopteerd. De klanten van Dirk bepalen uiteindelijk hoe de bol er uit komt te zien.
Lees verderUit het jaarlijkse ‘Westland Kaasrapport’ van onderzoekbureau GFK komt Dirk van den Broek als supermarkt met de beste kaasafdeling in de categorie zelfbediening naar voren. Het kaasrapport laat zien hoe klanten de kaasafdeling van hun supermarkt beoordelen.
Supermarktketen Dirk van den Broek roept klanten op om 2 bossen tulpen te kopen. Niet alleen helpen ze daar de tulpenkwekers mee, maar daarmee steunen ze ook Voedselbanken Nederland. En de tulpenkopers? Zij fleuren hun huis er mee op. Wel zo gezellig nu we allemaal thuis zijn.