Nieuws

Dankzij klanten Dirk van den Broek 49.572,05 euro voor borstkankeronderzoek

Alweer voor het 7e jaar op rij hield supermarktketen Dirk van den Broek een inzamelingsactie ten bate van Pink Ribbon. Van begin oktober tot begin december konden er in alle vestigingen statiegeldbonnen gedoneerd worden voor borstkankeronderzoek. Vandaag is de cheque met het eindbedrag van 49.572,05 euro, overhandigd. Hiermee realiseert Pink Ribbon meer onderzoek op het gebied van borstkanker.



Relatiemanager Willemijn van den Berg kreeg de cheque met de opbrengst van de actie overhandigd van Marcel Huizing, directeur van Dirk van den Broek. Willemijn van den Berg: “Helaas krijgt in Nederland 1 op de 7 vrouwen de diagnose borstkanker. Dat zijn jaarlijks meer dan 17 duizend diagnoses. Met deze geweldige donatie financieren we nieuwe onderzoeken en projecten waardoor onder andere behandelingen beter worden. We bedanken Dirk en natuurlijk alle klanten die hun emballagebon hebben ingeleverd!”