Nieuws

DekaMarkt doneert deel bloemenopbrengst aan Pink Ribbon

Pink Ribbon vraagt in het najaar door middel van allerlei acties extra aandacht voor borstkankeronderzoek. DekaMarkt kwam ook in actie en heeft in alle winkels speciale boeketten verkocht waarbij een deel van het aankoopbedrag gedoneerd werd aan Pink Ribbon.

In de afgelopen periode werden 3000 Pink Ribbon boeketten in de winkels van DekaMarkt verkocht, waardoor het bedrag van €7.500 overhandigd kon worden aan Pink Ribbon. Gisteren werd in het filiaal Beverwijk Spoorsingel de cheque symbolisch overhandigd door Niels Grootjen, Supermarktmanager DekaMarkt aan Indira Balgobind, brandmanager Pink Ribbon.

Ruben Minnee, Manager Merk en Formule DekaMarkt: “Een op de zeven vrouwen krijgt borstkanker. Dat is veel te veel en daarom vonden wij het belangrijk om hier aandacht aan te geven. Gedurende de afgelopen periode werden er hele mooie, roze Pink Ribbon boeketten verkocht. Bloemen waar iedereen blij van wordt. Klanten kunnen genieten van onze prachtige bloemen en vanuit onze samenwerking met Pink Ribbon doneren we op deze manier geld dat hard nodig is voor onderzoek.”

Indira Balgobind - Brandmanager Pink Ribbon: “We vinden het super dat DekaMarkt samen met haar klanten in actie is gekomen voor Pink Ribbon door de verkoop van boeketten. Wij zijn dankbaar voor deze mooie bijdrage voor borstkankeronderzoek. Pink Ribbon financiert projecten en onderzoek om borstkanker te voorkomen en om het beter te kunnen behandelen. Daarnaast doen we er alles aan om het leven na borstkanker zo prettig mogelijk te maken. Deze donatie helpt ons daarbij.”

Pink Ribbon
Pink Ribbon financiert wetenschappelijk onderzoek en projecten op het gebied van behandeling, nazorg en lange termijn effecten van borstkanker. Met als doel de juiste behandeling en optimale begeleiding én een beter en langer leven voor iedere borstkankerpatiënt. Pink Ribbon heeft inmiddels meer dan 200 onderzoeken en projecten gefinancierd.

 

Onderschrift foto (van links naar rechts)
Niels Grootjen, Supermarktmanager DekaMarkt Beverwijk en Indira Balgobind, brandmanager Pink Ribbon.