Nieuws

DekaMarkt viert vakmanschap met volledig nieuw winkelbeeld

De afgelopen maanden werkte DekaMarkt aan de ontwikkeling van een geheel nieuw winkelbeeld. Vandaag opende de eerste pilotvestiging in Heemstede die volledig in het teken staat van het vieren van vakmanschap. Met de kernwaarden dagelijks inspirerend, verfrissend verantwoord en uitzonderlijk attent zet DekaMarkt een winkel neer die meer aansluit op de klantwensen van deze tijd: naast het ijzersterke aanbod in vlees, brood en groente & fruit is er meer aandacht voor gemak, logische shoppingroutes en een forse uitbreiding van het assortiment.





Livestream
Gisterenavond om 18:00 uur was er al een livestream vanuit de winkel voor collega’s van DekaMarkt en Detailresult Groep. Marco Maatman, verantwoordelijk voor merk & formule bij DekaMarkt, ging hierbij met een cameraman door de winkel en werd daarbij geïnterviewd. Ook kon iedereen live vragen stellen en reacties geven.

Ingetogen opening
Vanochtend om 09:00 uur opende DekaMarkt Heemstede na ruim 2 weken weer de deuren. In verband met corona vonden er geen feestelijkheden plaats, maar betrof het een ingetogen opening. De interesse bleek echter enorm. Heel veel inwoners van Heemstede stonden ruim voor openingstijd, op veilige afstand van elkaar, te wachten totdat ze de winkel mochten betreden.

Supermarktmanager Anouschka Verbeek loopt zo trots als een pauw door de winkel: “Iedereen heeft de afgelopen maanden keihard gewerkt om dit voor elkaar te krijgen. Het is een grote eer om in deze mooie winkel leiding te mogen geven aan het team dat er voor gaat zorgen dat we onze klanten verrassen met het vieren van ons vakmanschap en onze kernwaarden dagelijks inspirerend, verfrissend verantwoord en uitzonderlijk attent een gezicht krijgen.” Marco Maatman voegt toe: “Vanaf het moment dat de klant de winkel betreedt, is zichtbaar wat DekaMarkt met het nieuwe winkelbeeld wil uitstralen. Niet veranderd is het vlees van topkwaliteit wat uit onze eigen slagerij komt. Ook het brood en banket komt nog steeds uit onze eigen bakkerij. Deze aspecten waar we al enorm trots op waren, hebben we natuurlijk geïntegreerd in het nieuwe concept.”

Gemak en vers, vers, vers
Zodra de klant via de transparante entree binnenkomt, ziet men als eerste het kloppende hart: “De keuken van Deka”. Hier zijn de vakmensen van DekaMarkt zichtbaar verse gerechten aan het bereiden. Vanuit de ‘Keuken van Deka’ komt de klant op de Groente- en Fruitmarkt, vervolgens op een natuurlijke wijze overgaand naar de slagerij, vleeswaren en kaas. Ook treft men hier het Inspiratie Eiland aan, waar klanten met levendige activaties geïnspireerd worden met de heerlijkste recepten en maaltijdingrediënten. Een echte eyecatcher is de Bakker van DekaMarkt, waar al het brood en banket assortiment samenkomt.

Opvallend is de dominante actiestraat: ook in de nieuwe winkel vindt de klant naast de diverse versafdelingen aantrekkelijke aanbiedingen op een duidelijke plaats in de winkel. Daarnaast onderscheidt DekaMarkt zich onder meer ook met vis, noten, vegetarisch, koffie en thee, (speciaal) bier en wijn.

Innovatie
De winkel in Heemstede dient ook als pilotwinkel voor het werken met elektronische schaplabels (ESL). Met hulp van diverse schermen door de hele winkel heen vertelt DekaMarkt over het rijke assortiment, de bereidingsmogelijkheden, maar ook het bieden van inspiratie op de vraag ‘wat eten we vandaag?’. Verder zijn er nog  heel veel andere noviteiten en onderscheidende formule elementen in de winkel te vinden. Zo werkt de formule samen met merken als Lavazza, Oil & Vinegar en Lindt.

DekaVers
Met de heropening van dit filiaal is het nieuwe winkelbeeld een feit. Maar er wordt niet alleen een nieuw winkelbeeld gepresenteerd, ook zijn er meer dan 1150 producten aan het assortiment toegevoegd. DekaMarkt introduceert daarnaast een nieuw eigen huismerk in vers: DekaVers.

Marco Maatman: “Dit nieuwe huismerk sluit beter aan bij onze nieuwe formule en geeft een duidelijke structuur voor de klant. We hebben gekozen voor het ‘vergroenen’ van ons logo, omdat dit het meeste aansluit bij onze kernwaarden. Speciaal voor ons huismerk ontwikkelden we een eigen lettertype: kwalitatief, terug naar de oorsprong, maar toch heel eigentijds. Dit lettertype gebruiken we trouwens ook in de signing van de winkel.”

Toekomst
Edith Appels, directeur DekaMarkt, geeft aan: “Ik ben verrast, ontroerd en supertrots op wat het DekaMarkt team heeft neergezet. Met een sterk beeld van wat we onze klanten willen en kunnen bieden. Wat een mooie tijd om deel te worden van deze organisatie. Ik heb er alle vertrouwen in dat klanten de nieuwe formule gaan waarderen, dat we aantrekkelijker worden voor nieuwe klanten en dat we met de learnings ook in andere marktgebieden succesvol kunnen vernieuwen.”