Nieuws

Een klein gebaar met grote impact van ruim 25K

Samen het strand of een leuk museum kunnen bezoeken, is voor veel ouderen niet vanzelfsprekend. Mobiliteitsverlies helpt niet. Daarom is het Nationaal Ouderenfonds dolblij met de opbrengst van de statiegeldacties van alle Dirk van den Broek filialen. Klanten van Dirk konden gedurende zes weken hun statiegeldbonnen doneren aan het Nationaal Ouderenfonds en dat leverde €29.962 op. De cheque werd op 3 september uitgereikt tijdens een stranduitje in Zandvoort aan Zee. Met het geld zorgt het Ouderenfonds ervoor dat ouderen anderen blijven ontmoeten en zorgeloos kunnen blijven genieten.

Corina Gielbert, directeur van het Nationaal Ouderenfonds: “Zes jaar al zijn we samen met Dirk verbonden aan de statiegeldactie. Met dit mooie bedrag kunnen wij nog meer mooie activiteiten organiseren voor ouderen, zodat ze sociaal actief blijven en dat maakt het leven op momenten toch wat minder eenzaam”.


Tara van Klooster, Brandmanager Dirk van den Broek: “Dirk wil een verbindende factor zijn. In onze supermarkten komen hele diverse mensen. Een groot deel van deze klanten is op leeftijd en ziet boodschappen doen als een contactmoment. Even een praatje maken. Hoe mooi is het dan als we met zijn allen zorgen dat onze ouderen vaker een contactmoment hebben. Met dit geldbedrag kunnen ze vaker op stap en met leeftijdsgenoten genieten van leuke uitjes. Dat wil je later zelf ook, toch?”