Nieuws

Lekker thuiskomen met Dirk 2.0

Na een succesvolle thuiskom-actie op Schiphol in 2019 verwelkomde supermarktketen Dirk van den Broek afgelopen weekend bij grensovergang Hazeldonk terugkerende vakantiegangers met een gratis bigshopper vol thuiskom-boodschappen. Dirk deed voor de thuiskomers de eerste handige en noodzakelijke boodschappen. Voor de lekkere trek en een eerste ontbijtje. Zo kon het vakantiegevoel nog even vastgehouden worden en een zachte landing worden gemaakt, voordat het gebruikelijke, dagelijkse leven weer van start gaat.

Rustig thuiskomen
Dus geen gehaast naar de supermarkt, maar gewoon de herkenbare rode Dirk tas uitpakken en nog even de sfeer van ‘niets moeten’ vast kunnen houden was het doel. En gezien hoe graag de tassen in ontvangst werden genomen en de reacties van de thuiskomers, is Dirk daar erg goed in geslaagd.

Het vakantiegevoel behouden
Uit onderzoek is gebleken dat het vakantiegevoel twee weken tot een maand na terugkeer houdbaar is. Dit hangt niet alleen af van hoe de vakantieganger het thuisfront en werk vóór zijn vakantie afsluit, maar met name hoe snel ze weer opgeslokt raken door werk en gezinsleven bij thuiskomst. Vakantiegangers die na de vakantie vrije tijd gebruiken om te relaxen in plaats van zich direct bezig te houden met ‘moetjes’ hebben een langzamer ‘fade-out effect’. Zo kan men net iets langer in die vakantiestemming blijven. (bron: gezondheidspsychologe Jessica Bloom in o.a. ‘Zo hou je dat fijne vakantiegevoel vast’ | Wonen AD – 2018).

Dat is lekker thuiskomen
Naast de eerste benodigdheden voor thuiskomst troffen de ontvangers van de tassen een cadeaukaart aan van Dirk. Zo kunnen de vakantiegangers ook zelf de voordelen van boodschappen doen bij Dirk ervaren, uitgerekend in de periode dat Dirk van den Broek de A-merken-campagne heeft lopen: A-merken overal hetzelfde, maar nergens goedkoper. Ook aan de thuisblijvers is gedacht. Voor hen de kans om via twee winacties op social media een tas of cadeaukaart te winnen.

Bekijk het filmpje van de thuiskom-actie hier.