Nieuws

Race Blocks van DekaMarkt beste campagne 2020

De in het voorjaar van 2020 door DekaMarkt georganiseerde spaaractie Race Blocks heeft de PromZ Premium Campagne 2020 gewonnen. De jury roemde de originaliteit van het promotionele product en de lef van DekaMarkt om deze premiumcampagne in coronatijd door te zetten, ondanks het feit dat de Formule 1 in Zandvoort dit jaar niet doorging. Peter van Gestel reikte namens de redactie van PromZ Magazine de prijs afgelopen donderdag uit aan Bas Snetselaar en Miklos Markovits van Interimage Global, de loyalty partner van DekaMarkt.




Miklos Markovits en Bas Snetselaar, eigenaren van Interimage Global, zijn trots op de titel: “Na de succesvolle Boerderij Blocks campagne in 2019 bij DekaMarkt moest er een passend vervolg komen. DekaMarkt heeft ons uitgedaagd en de ruimte gegeven om een nieuw en onderscheidend spaarconcept te ontwikkelen wat het succes van de vorige spaarcampagne moest overtreffen. Deze prijs is een mooie bekroning voor een zeer succesvolle spaarcampagne!”

Jeffrey Peereboom, marketing manager DekaMarkt, vult aan: “We hebben voor de Race Blocks een zeer krachtig campagnebeeld ontwikkeld onder de campagnenaam MAXIMAAL SPAREN. Niemand kon er in april en mei omheen in onze winkels. De Race Blocks waren niet aan te slepen. Veel klanten gingen thuis helemaal los en bouwden zelf de mooiste racecircuits.”

Marco Maatman, bij DekaMarkt verantwoordelijk voor merk en formule, is super trots op het succes: “Ten tijde van de campagne boekten we de hoogste marktaandelen van de afgelopen jaren. We zetten periodiek dit soort onderscheidende campagnes in om het DekaMarkt merk en de formule te versterken. Zo loopt momenteel een spaaractie met Jamie Oliver artikelen. Over het jaar 2020 groeien we tot nu toe, ondanks dat we inmiddels twee winkels minder hebben dan vorig jaar, harder dan de markt. En met de pilotwinkel in Heemstede prepareren we ons verder op een uiterst vruchtbare toekomst.”

Campagne
Van zondag 10 mei t/m zaterdag 4 juli konden klanten van DekaMarkt sparen voor 27 verschillende items om het perfecte circuit te bouwen zoals 5 verschillende racewagens, een podium, tribunes, fans, camera’s, vangrails, circuitplaten en een start/finish boog. Er kon eindeloos gecombineerd worden om het circuit zo groot mogelijk te maken. Bij elke 15 euro aan boodschappen en bij bepaalde actieproducten ontving de klant een gratis zakje Blocks. In de startweek kregen alle klanten een gratis 3-delig startpakket bij 25 euro aan boodschappen. Daarnaast werden er wekelijks bij aankoop van specifieke actieproducten een special weg gegeven.