Nieuws

Statiegeldactie Dirk voor Alzheimer Nederland groot succes

De afgelopen twee maanden konden klanten van Dirk van den Broek hun statiegeldbonnetje doneren aan Alzheimer Nederland. Dit leverde een fantastische donatie van €47.303,10 op. De opbrengst maakt meer wetenschappelijk onderzoek naar dementie mogelijk.

 

In Amstelveen overhandigden Brand Manager Tara van Klooster en supermarktmanager Pieter van den Berg de cheque aan Gerjoke Wilmink, directeur bestuurder Alzheimer Nederland. “1 op de 5 mensen krijgt dementie. Bij vrouwen is dat zelfs 1 op de 3. Er is dus veel onderzoek nodig. We vinden het geweldig dat Dirk van den Broek en haar klanten hier al twee jaar op rij aan bijdragen”, aldus Gerjoke Wilmink.

Toekomst
Marcel Huizing, directeur Dirk, voegt toe: “Nog altijd stijgt het aantal mensen met dementie en krijgen steeds meer mensen via een dierbare met deze ziekte te maken. Niet alleen ouderen, maar ook mensen op jongere leeftijd kunnen dementie krijgen. Ruim 280.000 mensen hebben dementie en in 2040 is dit aantal opgelopen naar een half miljoen. Met de opbrengst van deze actie dragen de klanten van Dirk van den Broek bij aan belangrijk onderzoek, waarmee een toekomst zonder dementie hopelijk steeds dichterbij komt.”